Kancelárske priestory zaznamenali za posledných 10 rokov dramatické zmeny. Neustály digitálny a internetový vývoj nám umožnil pracovať takmer kdekoľvek. V dnešnej dobe sú moderné pracoviská postavené najmä na našom komforte a pohodlí.

Pri pohľade na kancelárske priestory došlo k výrazným zmenám. Nudné kancelárie založené na uzavretých priestoroch sú preč a viac sú preferované kancelárie s otvorenými priestormi s väčším dôrazom na spoluprácu na pracovisku.

Ak ste sa rozhodli presťahovať kanceláriu alebo hľadáte nové kancelárske priestory, celý proces môže byť dosť stresujúci. Nekonečné hľadanie nového priestoru, ktorý ponúkne všetko, čo potrebujete, a zároveň umožní zamestnancom pracovať efektívne a klientom posúdiť profesionálny pohľad na podnikanie, môže byť dosť vyčerpávajúce. Nájsť nový kancelársky priestor môže byť v konečnom dôsledku zdĺhavé a časovo náročné.

Zostavili sme pre vás preto malý zoznam, ktorý vám uľahčí celý proces hľadania ten správnej kancelárie.

Požiadavky na priestor

V prvom rade by ste mali zvážiť, koľko priestoru vôbec potrebujete. Či už je hlavným dôvodom vášho sťahovania sa veľkosť priestoru alebo nie, je to jedna z najdôležitejších tém, ktoré by ste mali zvážiť. Najskôr by ste mali zvážiť, ako sa vášmu podnikaniu darí, pretože najhoršia vec, ktorú môžete urobiť, je presťahovať sa do nových kancelárskych priestorov počas toho, ako rastiete a potom zistiť, že tento priestor vám nestačí a potrebujete ešte väčšie kancelárske priestory. Na druhej strane sa môže stať aj to, že sa presťahujete do veľmi veľkých priestorov, ktoré sa po očakávaní nenaplnia, čo vás môže stať cenné peniaze.

Ak chcete nájsť kanceláriu s perfektnými priestormi, budete musieť zvážiť podnikanie ako celok s objektívnym myslením, pretože aj vaši zamestnanci budú potrebovať dostatok priestoru na pohyb. Nemá zmysel sťahovať sa do kancelárie, ktorá je príliš veľká. Ak si nie ste istí budúcnosťou, pozrite sa na miesta s flexibilným prenájmom.

 Poloha

Druhou najdôležitejšou vecou, na ktorú by ste sa mali zamerať je poloha vašej budúcej kancelárie. Mať kanceláriu s perfektnými priestormi je síce dobré, ale k ničomu keď je umiestnená v strede ničoho.

Pri výbere umiestnenia novej kancelárie si musíte položiť niekoľko kľúčových otázok:

  • Je to pre vašich zamestnancov na rozumnom a dostupnom mieste?
  • Je to na dosah aj pre vašich klientov?
  • Ako je na tom hromadná doprava?
  • Je k dispozícii dostatočne veľké parkovisko?

Všetky tieto a ďalšie otázky sú nevyhnutné, pretože jedno zlé rozhodnutie vás môže nechať bez pracovnej sily a bez vašich hlavných klientov, ktorí by neboli ochotní za vami vycestovať. Zamestnanci musia byť schopní dostať sa do práce, či už jazdia autom, autobusom, vlakom alebo akýmkoľvek iným spôsobom alebo dopravou.

Hluk

Hluk z ulice, okolia a dokonca aj od susedov môže mať vplyv na schopnosť vašich zamestnancov dokončiť prácu. Úrovne hluku sa môžu meniť s dennou dobou alebo dokonca s dňom v týždni. Zvážte akustiku v budove samotnej. Niektoré pracovné priestory, napríklad tie s vyššími stropmi, otvorenými pôdorysmi a podlahami z tvrdého dreva, môžu spôsobovať ozveny, ktoré sú pri práci rušivé.

Usporiadanie kancelárie

Usporiadanie kancelárie je nevyhnutné pre komunikáciu a celkovú efektívnosť v tíme. Poskytuje kancelária dostatok priestoru pre vaše obchodné stretnutia? Poskytuje dostatok priestoru pre všetky technológie, počítače, vodiče a kancelársky nábytok? Alebo uprednostňujete usporiadanie, ktoré je otvorenejšie? Opäť si musíte zvoliť priestor, ktorý vám bude najviac vyhovovať.

Právna pomoc

Ďalším faktorom, ktorý môžete zvážiť, je právna pomoc, pretože zmluvy pre podniky a pre osobné použitie sa môžu veľmi líšiť. Napríklad potrebujete vedieť, kto je zodpovedný za náklady na údržbu a opravy. Mnoho ľudí už urobilo v minulosti chybu, že sa presťahovali do kancelárie, pričom si neuvedomili, že prenajímateľ nezodpovedá za náklady na údržbu a opravy, čo môže byť pre podnikanie nevyhnutné. Ak si nemôžete dovoliť ďalšie výdavky, musíte nájsť kancelárske priestory, kde sa o tieto náklady postarajú. Právna pomoc tu môže mať rozhodujúci význam, pretože bude vedieť, čo znamenajú určité pojmy, a bude schopná zistiť, či ste našli správne priestory alebo nie.

Či chcete svoje priestory presťahovať alebo hľadáte úplne nové kancelárske priestory, faktory, ktoré sme spomenuli vyššie vám s tým pomôžu a môžu sa ukázať ako rozdiel medzi úspechom a neúspechom pri hľadaní nových kancelárskych priestorov. Nájsť nové kancelárske priestory určite nie je niečo, v čom by ste chceli byť unáhlení. Predtým, ako sa rozhodnete, si urobte čas na porovnanie niekoľkých ponúk a ich vlastností. Neváhajte sa obrátiť na naše služby, kde vám pomôžeme s hľadaním vašej dokonalej kancelárie.