S maklérom z TOP teamu Ing. Marekom Marchevským sme sa porozprávali o jeho začiatkoch a víziách do budúcnosti.

Ing. Marek Marchevský pôsobí ako realitný maklér v Košiciach už 6 rokov. Momentálne patrí do TOP teamu maklérov vo Winners Reality, zároveň sa stal najlepším maklérom za rok 2021. V rozhovore Vám priblížime jeho začiatky v realitách, budovanie značky makléra a tiež vízie a trendy.

 

Aké boli Vaše začiatky? Čo by ste odporučili kolegom v biznise?

V začiatkoch, ktoré aj s odstupom času hodnotím ako ťažké, som práci makléra podriadil svoj život. Snažil som sa odlíšiť od konkurencie aj keď som nemal podporu na takej úrovni akú mám k dispozícii dnes vďaka Winners Reality. Aj v tej dobe bolo pomerne dôležité odlíšiť sa, čo mi pomohlo získať ďalšie kontakty.

Mojou métou bolo vždy osobné stretnutie, kde som vedel klientovi lepšie priblížiť koncepciu mojej práce. Zároveň je to príležitosť pre budovanie dlhodobých vzťahov, ktoré v mojom prípade pretrvávajú dodnes. Službe, ktorú ponúkame je potrebné v prvom rade uveriť. Pokiaľ tomu veríte, dôvera a sebavedomie z vás vyžaruje sama a klient sám uverí, že komplexnosť služby, ktorú ponúkame v rámci Winners konceptu, je pre neho výhodná.

 

Čo odlišuje úspešného makléra vo Winners Reality od realitných maklérov na trhu?

Mňa osobne veľmi ovplyvnilo produktívne a dynamické prostredie v ktorom pracujem. Poháňa ma aj fakt, že som súťaživý typ a všetky firemné aktivity ako vzdelávanie a pravidelné porady ma posúvajú vpred. Je dôležitá pravidelnosť a konzistentnosť. Zároveň, za úroveň na ktorej som dnes vďačím aj podpore našej spoločnosti, okrem spomenutého vzdelávania je to právny servis a silná systémová podpora.

Dávam si záležať na spätnej väzbe, ktorú si pýtam pre svoj profesionálny rast. Dbám na to aby bol klient spokojný a udržiavam dlhodobé vzťahy s klientami. Zvolil som si cestu budovania vzťahov a aj keď to možno znie ako klišé, byť svedomitým pri každej jednej aktivite je pre mňa dôležité.

 

Ako ovplyvnila pandémia a vojenský konflikt Vašu prácu?

Myslím si, že vždy je dôležité prispôsobiť sa aktuálnej situácii. Cítil som určité riziká, ale aktuálne už vnímam na realitnom trhu v súvislosti s pandémiou a vojenským konfliktom menej paniky. Veľa mojich klientov investuje do nehnuteľností, nakoľko nehnuteľnosti ako komodita na trhu sú medzi konzervatívnymi klientami stále najistejší spôsob uloženia peňazí aj vzhľadom na vysokú infláciu. Napriek menej pozitívnym informáciám z médií sa predáva ďalej a práce je dostatok.

 

Ako vnímate víziu a trendy na najbližšie mesiace?

Mnohé z digitálnych nástrojov a pomôcok, ktoré dnes využívame ako napr. 3D prehliadky, 360-stupňové prehliadky, 3D pôdorysy, virtuálny homestaging či virtuálne „upratanie“ alebo elektronické podpisovanie sa v blízkej budúcnosti stanú štandardom. Z trendov, ktoré sa netýkajú digitalizácie by som určite vyzdvihol neustále vzdelávanie, sledovanie aktuálnych trendov, legislatívnych zmien a samotného vývoja trhu aby klient videl, že maklér má rozhľad a s dôverou mu môže zveriť svoju nehnuteľnosť.